21 mars 2017

Kattarpsbornas minnen av Eric Saade

Lyssna: "Kör hårt Eric Saade"

Tidigare idag blev det känt att Eric Saade medverkar i nästa säsong av tv-programmet "Så mycket bättre". P4 Malmöhus begav sig därför ut till Erics hemby Kattarp utanför Helsingborg för att fråga de lokala invånarna vad de minns av popstjärnan.

 – Jag är lite för gammal för att känna honom personligen, men jag tyckte det var väldigt häftigt när han var med i melodifestivalen, det ska bli kul att se honom på TV igen, säger en Kattarpsbo.

– Lycka till och kör hårt, säger en annan.

– Jag har inget minne av honom alls.

Intresset för Eric Saade verkade inte vara allt för stort bland de lokala invånarna i Kattarp och minnena var inte många de heller. Borta på skolgården vid Kattarps skola bröts dock denna trend.

– Jag var förskolelärare åt Eric Saade när han var liten och mitt bästa minne av honom var när vi skulle sjunga och Eric reste sig upp och sjöng Nordmans Vandraren, säger Bodil Hertzman som än idag är förskolelärare i Kattarp.

...
Källa: Sveriges Radio P4 nyheter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tänk på att du är personligen ansvarig för dina kommentarer som du skriver och lämnar här. Så håll en trevlig och god ton för allas trevnad. Samt tack på förhand för ditt inlägg och din delaktighet här.
Har du frågor kontaktar du oss enklast och snabbast på post@hbgnyheter.com